Personal Training in Groningen

Fysiek en mentaal sterker worden door op een verantwoorde manier te trainen

De trainingen worden op maat gemaakt en afgestemd op jouw doel. Het belangrijkste is dat jij je lichaam leert kennen, doorgaat als het even tegen zit, maar ook je grenzen accepteert. We werken toe na het doel, terwijl je leert dat vooruitgang is wat telt. Je haalt steeds meer uit jezelf, zodat je fysiek en mentaal groeit.

Alle personal trainingen worden in de buitenlucht gegeven op een plek bij jou in de buurt.

Werkwijze SportFit Noord:

1. Intake & Screening

1. Intake & Screening

Het (gratis) intakegesprek is een kennismaking tussen jou en de trainer, waarbij in kaart wordt gebracht wat je wensen en doelen zijn. Samen bekijken we hoe personal training jou zou kunnen helpen. Als je kiest voor begeleiding door een personal trainer, dan wordt er een uitgebreide screening gedaan. Hierbij komen onderwerpen zoals je leefstijl, eetpatroon en medische geschiedenis aan bod. Deze gegevens vormen de basis voor jouw persoonlijke trainingsprogramma.

2. Bewegingsanalyse

2. Bewegingsanalyse

Om het trainingstraject naar jouw behoeften te vormen, wordt er een uitgebreide bewegingsanalyse afgenomen. Hierbij worden houding en beweging geanalyseerd en kunnen eventuele problemen besproken worden.

Samenstellen Trainingsprogramma

Er wordt aan de hand van je doelen, leefstijl en nulmeting een trainingsprogramma samengesteld. Dit zal een uitgebreid trainingsschema omvatten, voor jou op maat gemaakt.

3. Samenstellen Voedingsprogramma

3. Samenstellen Voedingsprogramma

Om je doelen te behalen en te behouden, worden voeding en training op elkaar afgestemd. Daarom wordt er een voedingsprogramma opgesteld, gebaseerd op jouw doelen en voorkeuren.

4. Tussentijdse evaluaties

4. Tussentijdse evaluaties

Tijdens de tussentijdse evaluaties wordt de progressie bepaald en het trainingsprogramma aan de hand van je vooruitgang aangepast.

5. Eindevaluatie

5. Eindevaluatie

Het trainingstraject wordt afgesloten met een eindevaluatie en eindmeting. Hierbij ligt de nadruk op het zelfstandig voortzetten van de training. Het is natuurlijk mogelijk om contact te houden om zo op de goede weg te blijven.

Afvallen of Aankomen

Wil je kilo’s kwijt of juist aankomen? Samen stellen we, aan de hand van o.a. je gewicht, vetpercentage en leefstijl, reële en haalbare doelen op. Je ontvangt een persoonlijk voedings- en bewegingsprogramma om je te helpen. Natuurlijk heb je regelmatig contact met je personal trainer tijdens het hele proces.

Conditie verbeteren

Ben je lang inactief geweest, wil je de algehele conditie verbeteren of juist sportspecifiek je conditie naar een hoger niveau brengen? Dat kan! Op een verantwoorde manier wordt er vanuit de 0-meting (conditietest) een trainingsprogramma opgesteld. Afhankelijk van het aantal trainingsdagen, de intensiteit en tijd zal dit trainingsprogramma continu aangepast worden om blessures te voorkomen en snel vooruitgang te blijven boeken.

Krachttraining

Ben je net begonnen met krachttraining en wil je professioneel advies? Of ben je al langere tijd onderweg, maar is het gewenste resultaat nog niet bereikt? Jarno Meier helpt je om de juiste keuzes te maken in de training, voeding en rust, waardoor de weg naar het gewenste resultaat open ligt.

Schrijf je nu in voor een gratis intake voor een vrijblijvende afspraak waarin we samen kijken wat wij voor jou kunnen betekenen.